-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36362 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:106

خداوند در آيه 178 سوره اعراف مي فرمايد : به حقيقت آفريديم براي دوزخ بسياري از جنيان و آدميان « چرا خداوند بين افراد بشر تبعيض قائل شده و گروهي را براي جهنم آفريده است ؟
بشر آزاد و مختار آفريده شده و در انجام كارها و پيمودن راه سعادت و شقاوت مختار است . خدا بهشت را براي افراد نيكوكار مهيا كرده است و اشخاص بدكردار را به دوزخ مي برد . اما خداوند قبل از هر چيز ، با فرستادن كارهاي خوب خوب و بد را به مردم معرفي كرده و از آنان خواسته است كه كارهاي نيكو انجام دهند تا سعادتمند گردند . هدف آفرينش انسان هم است كه از خدا اطاعت كند و با عبادت پروردگار جهان ، به كمالات انساني و بهشت نائل گردد . خدا در قرآن مي فرمايد : و ما خلقت الجن و الانس الا اليعبدون ؛ من جن و انس را فقط براي عبادت خلق كردم » و{P - سوره الزاريات آيه 56 . P}
در جاي ديگر مي فرمايد : ما راه راست به بشر نشان داديم ، حال چه پيروي كند و شاكر باشد چه كفران ورزد و طغيان كند « و{P - سوره انسان آيه 3 . P}
مي فرمايد : » هر كس مي خواهد ايمان بياورد هر كس مي خواهد كفر بورزد « بشر در انتخاب سعادت شقاوت مختار است ، اگر{P - سوره كهف آيه 29 . P}
روش نيكويي برگزيد در آخرت سعادتمند مي شود و اگر بدكردار شد در دوزخ غذاب خواهد ديد . در فصل برداشت ، هر كه كشته خويش درو خواهد كرد . خدا در قرآن مي فرمايد : « خدا به مردم ظلم نمي كند ليكن خودشان بخويشتن ظلم مي كنند » .
{P - سوره يونس ، آيه 44 . P}
با اين همه ، خداوند مي داند كه گروهي از مردم از دستورات و برنامه هاي پيمبران سرپيچي گناه و گمراهي برمي گزينند و با اختيار و اراده خود راه شقاوت و بدبختي را مي پيمايندو از اين رو رهسپار دوزخ مي گردند . به همين جهت ، خداوند در آيه مورد سؤال شما مي فرمايد : « گروهي از اين مردم براي دوزخ آفريده شده اند » چون به قدري معصيت كرده اند كه دل ، چشم و گوششان از درك حق عاجز است واينان از چهار پايان بدتر شده اند . خدا در اين آيه نمي خواهد بفرمايد از اول قلب و چشم و گوشهاي بسياري از مردم طوري خلق شده كه حقيقت را درك نمي كنند ناچار از انجام گناهند ؛ بلكه مي خواهد بفرمايد كه در عين حال كه همه مردم مي توانند با پيمودن راه حق به بهشت برسند و با اين كه و صلاح آنان نيز همين است ، ولي من مي دانم كه گروهي از ايشان طريق شقاوت را در پيش مي گيرند و به دوزخ مي روند . لذا اينان براي جهنم خلق شده اند و سرنوشت و اخر امرشان دوزخ است . مثلاً اگر دولت قوانيني را براي آسايش ملت و امنيت عمومي تدوين كرد و از آنان خواست اين قوانين را كه مطابق با مصالح آنان است رعايت كنند و اخطار كرد كه زندان جاي قانون شكنان است ؛ ولي با تمام اين سفارشات ، گروهي از مردم بر ضرر خودشان اقدام و قانون عمومي را پايمال كنند و مرتباً رهسپار زندان گردند . آن گاه اگر كسي بگويد : « گروهي از اين مردم براي قانون شكني و زندان خلق شده اند » . مقصودش اين نيست كه اينان ناچارند از قانون تخلف كنند و روانه زندان شوند و من خواسته ام كه به آنان زندان بروند ، بلكه مي خواهد بگويد : من مي دانم علي رغم اختيار مردم در پيروي از قانون و يا مخالفت آن ، عده اي وجود اين قوانين با اختيار و اراده بدبختي و زندان را انتخاب و آن را بر پيروي از قانون و مصالح و منافع خود ترجيح مي دهند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.